13/4 - 10 [Underbara Kico..]



Kico




Nu ska jag berätta en "ganska lång" historia om världens underbaraste fågel,vän,familjemedlem & ja allt är han för mig. Han har funnits vid min sida rätt länge nu & det finns inget & då menar jag INGET, som kan beskriva hur mycket han betyder för mig & hur mycket man kan älska en sån här liten varelse. Men för snart 5 år sen var jag inte alls lika glad som jag är idag. Jag kände mig ensam & hade knappt några vänner eller någon att vara med. Så nätterna var inte dom bästa. Kommer ihåg att jag grät ganska mycket då. Och jag ville ha ett husdjur för att jag inte haft det på länge. Innan hade jag haft kaniner. Men dom hade dött sen år tillbaka. Och först vägrade mina föräldrar att köpa något husdjur, men jag gav inte upp. Jag tjatade & tjatade. Tillslut en dag så hade vi bestämt oss för att köpa en undulat. Och på djuraffären så tittade jag på några undulater. Nu kanske ni tänker : Men hallå Kico är ingen undulat? Och nej det är han inte. Tillbaka till historien.. Jag ville som sagt ha en undulat men då sa pappa: Titta, vilka coola små papegojor. Då tittade jag & mamma ner på dom 10 små papegojorna & där satt Kico & tittade på oss. Vi föll alla för hans charm. Han hoppade runt & lekte & vi ville ha han allihopa! Och ja då blev det Kico. Jag köpte han,bur,mat & några leksaker. Dom första dagarna så var han rädd för allt & alla. Men jag satt med han varje dag & visslade & pratade. Ibland så kändes det faktiskt som han lyssnade :'] Och efter 1 månad släppte vi ut han för att han skulle flyga. Pappa fångade han först när han skulle in. Och efter det hände något när vi alla gosat lite med honom. Nästa gång jag släppte ut han flög han direkt till mig & gömde sig i mitt hår :') Åh, vad jag var glad då. Och sen har vi varit med om många fina minnen tillsammans. Nu så är Kico hur tam som helst :) Han är till & med tammare en vad han var förra året. Han kan sitta i minuter i min hand & mysa & så kan jag gå runt i huset & han sitter hos mig & är med mig hela tiden. Han är någon jag litar på till 100%. Jag älskar dig, Kico.. ♥





Kommentarer
Postat av: n a t h a l i e

söt :)

2010-04-14 @ 19:45:33
URL: http://nnathalieppersson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0