Åh!<3

Jag är så jävla glad just nu! (förlåt ifall jag svär) men ni fattar verkligen inte hur otroligt tacksam jag är för att jag har min familj,mina vänner & sen mina älskade fåglar!<3 För innan jag hade fått min första fågel så kände jag mig riktigt ensam. Som om ingen förstog mig. Jag kommer ihåg en idag hur jag låg i min säng & grät pga att jag ville ha ett husdjur :/ Och tillslut fick jag Kico, vilket var den absolut BÄSTA saken som hänt mig! Han har varit min trogne vän enda sen jag köpte han för snart 5 år sen. han är 4 år! Och fyller den 18 augusti. Och han är en ÄNGEL! Okej, nu när jag skriver detta kanske dom flesta här inte alls fattar vad jag menar. (menar inte alla;P) Men vissa kanske tänker: men ohh det är jue bara en fågel-.- Man kan jue inte älska dom så mycket..! Men ni har riktigt fel. kico fick mig att se det från den ljusa sidan. han fanns där för mig när jag mådde skit! och tro det eller ej men Kico är faktiskt den smartaste papegojan enligt min åsikt. han tröstar,han myser & älskar att kela,han har rymt men kommit tillbaka! Och så förstår han vad man säger till han. nej, han kan inte prata men det gör inte mig nått pga att vi förstår varandra ganska bra endå. Och sen så fick jag mina andra 5 älsklingar: Lusen,twix,Snickers,Silve & Selma. Lusen köpte jag från en i Jönköping. Hon hade också en annan nymf till salu. Han hette Knut & var lusens bror. Jag hade gärna velat köpa Knut med, men mamma ville inte det. Så istället så fick jag hem lille Lusen!<3 Han & kico blev direkt bästa kompisar! Och efter det så köpte jag undulaten twix från en djuraffär. Jag vet inte varför men så fort jag såg han så blev jag kär. Den absolut underbaraste undulaten någonsin! Och ja, han valde mig. hur? Han kom fram till mig & mamma medans alla andra backade undan. Så tillslut var dom 3! :) Sen så köpte jag Snickers en liten undulatunge! Från en djuraffär. Han var jätte & nu överdriver jag inte utan han var jätte rädd för allt & alla. han är fortfarande ganska rädd idag också men är mycket mer tamare en han var innan. Och sen Silve. Silve var innan min kompis fågel. Han är en Nymfkakadua som jag föll för direkt. Varje gång jag kom till min kompis så kom jag till Silves bur & pratade med han. Jag älskade han!<3 Sen efter några månader blev han min. jag älskar dig Silve du är helt underbar! :') Sen sist men inte minst så fick jag Selma. Världens sötaste Nymfkakadua som också är den räddaste i flockan. Hon gillar INTE människor alls. Och jag kan förstå henne mycket väll. Med tanke på hur dom behandlade henne i den djuraffären.. Fy asså glömmer aldrig det :@ Men jag köpte henne pga att hon var så söt & för att jag ville ge henne ett bättre hem!<3 Och nu är hon frisk & lycklig & är tsm med Silve ;)





Kommentarer
Postat av: Anonym

så jävla gulligt skrivet! :)

sötaste kico på bilden också ;)<3

2010-01-05 @ 14:29:42
URL: http://rutiigstrumpa.blogg.se/
Postat av: ajka

Naw tack :')!

Jaoo min älskling!<3 :)

2010-01-05 @ 14:55:55
URL: http://ajkaredzic.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0