23 JANUARI 2011 - Låtar med en djup mening för mig..



Alla har vi favoritlåtar. Vissa kanske påminner om oss själva,våra liv & hur vi känner oss. Andra kanske bara gör oss glada för att det är en bra låt sov. Finns mycket man kan säga om just "favoritlåtar". Jag valde dom här låtarna & musik videorna för att dom påminner mig om mig själv,hur jag kan känna mig & hur livet ibland känns vid jobbiga dagar.



Låt: Stand in The Rain Musikvideo : Eight Below
För mig är denna otroligt fin & sorlig. När jag lyssnar på den så får den mig & tänka på dom där jobbiga stunderna & livet & när jag måste kämpa & stå upp & inte ge upp. När allt känns hopplöst & när jag helst bara vill lägga mig ner & ge upp allt.. Musikvideon är också fin & filmen Eight Below rekomenderar jag att ni ser, om ni nu inte gjort det redan !




Låt: Ben Moody - Everything Burns Musikvideo : Mulan
Denna låt är också jätte fin & speciell för mig. Får mig att tänka på dom jobbigaste stunderna i mitt liv. När det känns som att jag är alldeles ensam & ingen finns vid min sida. Musikvideon är på filmen Mulan.. Jag tror jag sett den. Men iaf så verkar den filmen rätt bra. En djup mening har den här låten + videon tillsammans.



Låt : Kelly Clarkson - Haunted Musikvideo : Spirit (hästen från vildmarken)
Den här låten är för mig DEN BÄSTA. Den passar in på mig så bra när det gäller kärleken & hur mina drömmar är & hur jag tänker. Så det finns inte ord för det. Aldrig trodde jag att jag skulle hitta en sån låt. Den betyder så mycket för mig att det gör ont ibland..Musikvideon är på filmen Spirit (hästen från vildmarken). Jätte bra film & jag gillar den.. Plus att den passar med låten.


Kommer fler inlägg där jag lägger upp låtar som jag kommer skriva om & vad jag känner när jag hör dom :)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0