12 MARS 2011 - Min låtplacering (melodifestivalen 2011)



Här kommer alla artisterna som deltar ikväll i melodifestivalen (final) och vad jag tycker om dom & vem som är min favorit, varför jag gillar deb låten/artistern etc.. Den jag först berättar om är favoriten och sen den andra tycker jag näst mest om..


ERIC SAADE - Popular
 
Motivering : Jag älskar hans låt! Sjukt bra framträdande & det märks att han är glad & har kul på scen. Hans låt har en grym melodi & man vill bara dansa & hoppa till den. Helt klart en vinnare (Y) Om sverige nu röstar fram han till ESC så är jag SÄKER att vi har en otroligt bra chans att vinna det här året. Alla som klagar på texten, hur tänker ni? Jag menar Lena som vann med Satellite förra året hade ju jätte konstig text :s Så vad sjutton klagar ni på egentligen ? Det är MELODIfestivalen inte TEXTfestivalen -.-'

5/5



DANNY SAUCEDO - In the club

Motivering : Gillar hans låt. Jag & mina vänner brukar dunka till den i skolan & ha ku, haha ;) Han är bra i sitt framträdande. Gillar hans röst & det som händer i slutet av låten när han gör någon hiphop grej ? För mig är han den näst bästa i finalen. Och vi hade haft en chans i ESC också om han hade vunnit.

4/5



SWINGFLY - Me and my drum

Motivering : Gillar beatet i låten ;) Bra låt också för den delen. Ganska kul, haha! Dom som sjunger gör det bra. Vi hade nog kanske haft en chans med denna i ESC, men vem vet?

3,5/5



LINDA BENGTZING - E det fel på mig

Motivering : SJUKT BRA & ROLIG LÅT! Älskar hennes framträdande & låten gör mig så glad inombords. Vill bara sjunga med & dansa. Hon är grym & i år så är hon ännu bättre. HEJA LINDA, hehe. Dock kanske inte hon skulle kunna vinna ESC ? Fast kanske skulle hon? :o Jag menar männsikor kanske också blir glada när dom ser henne & röstar ? I vilket fall som helst så är hon rätt bra & alla som klagar på henne kan sluta. Håll det inom er istället, tack.

4/5



THE MONIKER - Oh my god

Motivering : Haha gud vad skön låt. Hade nog inte varit så jätte glad om den vunnit i finalen ivkäll. Men av dom som är kvar att välja så har han åtminstone chans i ESC (lite). Gillar att låten är glad & fastnar på hjärnan. Kanske inte direkt någon låt som vinner ESC.. Men ja, kan vara kul att lyssna på då & då.

3/5



NICKE BORG - Leaving home

Motivering : Den är rätt bra. I alla fall om man jämför med dom som jag har kvar att skriva om. Låten är nog en sån låt som man brukar lyssna till på vid speciella stunder mest? Eller jag vet inte. Kanske ingen vi skulle vinna ESC med.

2/5



SANNA NIELSEN - I'm in love

Motivering : Det enda jag gillar med låten är när hon sjunger I'm in love. Resten SUGER.. Men det är inte min musiksmak så  nej.. Den här skulle INTE klara sig så bra i ESC, tror inte jag.

1/5



SARA VARGA - Spring för livet

Motivering : JAG AVSKYR DEN HÄR LÅTEN! ;o Nej men gillar verkligen inte sånna här låtar. Dock var jag tvungen att välja den framför dom 2 sista låtarna, då hon sjukt nog var mycket bättre än dom. Men om vi skickade henne till ESC så kan vi ju lugnt säga att vi kommer hamna sist. Visst texten är bra. Men det finns inte många som förstår svenska + att en sån här låt bara är seg & något som man går till toa under. Jao så dålig är den. Men jag förstår dom som berörs av den på ett sätt. Men snälla, att skicka denna till ESC vore ju rent förödmjukande ! :(

0,5/5



BROLLE - 7 days and 7 nights

Motivering : Ursäkta ? Vem f'n röstade fram den här låten ? O.o FYYYY! En dålig version(wannabe) av Elvis.. :s

0/5



THE PLAYTONES - The king

Motivering : Värsta låten jag någonsin hört. USCH! Kan inte ens lyssna på den under 1 min. Om den vinner så kommer jag undra om Sverige gått & blivit tondöva. Så illa är det.

000000000000000000/5




Vad tycker ni om låtarna? Vilken är din favorit & som du tror kan vinna ESC? :)



Kommentarer
Postat av: bella

Brolle är kuuuuuung!

själv hejar jag på The Moniker!! ;)

alla låtar är grymt bra förutom linda bengtzing och sanna nielsen :P

2011-03-12 @ 12:16:07
URL: http://biffarnas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0