28 MARS 2011 - Ny vecka, nya tag förmodar jag.


FOTO : JAG


Kom inte på någon vettig rubrik för dagen, så ni får stå ut. I vilket fall som helst så är det måndag igen. Märker ingen att det känns som att det är måndag & en början på en ny vecka hela tiden? O.o Eller är det bara så att tiden går extremt fort ? Nåja, något sånt är det i alla fall. Dagen var okej. Jag var sjuk sen i onsdags & kände att det var mycket att ta igen. Men det går nog bra. Tydligen så var det ganska många som också var sjuka ? Jag är glad att jag mår bättre nu (och alla andra).



Dagen bestog av : svenska,idrott,matte,engelska,spårtid & klasstid. Svenskan idag var inte den bästa. Fick veta av min lärare att jag kan sänka mig till ett G som det ser ut nu :( Buhuuu säger jag bara. Jag har haft VG i svenska sen jag började 7:an. Så det är inte jätte kul & höra det. Men får G-G+ på allt i svenskan just nu & det SUGER! Jag vet inte vad det är, men det känns som att mitt språk blivit helt konstigt ? Jag skriver för mycket under en mening, använder ord som inte ska finnas i en mening/använder punkt när jag ska använda kommatecken O.O Förstår inte riktigt hur det kan bli såhär. Kanske borde börja läsa igen & tänka mer när jag skriver. Fast jag gör ju precis som jag alltid gjort. Kan det vara så att min nya svenska lärare är MYCKET mer petig när det gäller stavning,ordval etc ? Eller så har jag nog bara för mycket tankar i mitt huvud som gör att jag skriver helt wierdo saker...

Fast jag borde inte älta mig i sånt. Det är bara att titta framåt & försöka göra bättre ifrån mig. Lära mig av misstagen & sen fixa allt som går att fixas ! Var inte med på idrotten idag. Bättre att ta det lite lugnt, så att det inte blir värre med halsen. Visserligen mår jag bättre nu, men halsen är full av slem som inte försvinner & det är jobbigt, för jag kan helt utan anledning nästan tappa rösten (bli hes).

Matten var rätt kul :) Men sedan på sluten så blev jag för trött, hungrig & orkade ingenting. Maten var inte något speciellt,spagetti med köttfärsås. Tog mest gröööönsaker ! (Y) Engelskan var också okej. Vi arbetade i par (jag & Michaela). Man skulle leta yrkesord & översätta till svenska. Dom sista lektionerna var spårtid & klasstid. Först skulle vi svara på massa frågor om alkohol,droger (anonymt). Jag tycker sånt är onödigt på ett sätt. Vissa personer svarar ju : Nej,nej,nej nej nej hela tiden x'd Tar för lång tid, då man skulle kunna göra något vettigare som t.ex so uppsatsen som ska vara klar snart. Fast sånt kan vara bra ändå. När man t.ex vill att tiden ska försvinna, eheh. På slutet skrev jag på so uppsatsen & så hade vi klasstid. Var stökigt & pratigt & tillslut fick vi gå hem. När jag kom hem åt jag mat, satte mig & pluggade spanska (gjorde det jag missat) i ca 1 timme & 30 min ! Känner mig duktig. Nu lyssnar jag på musik & funderar på hur jag ska fixa saker i skolan.

Ha det gött :D


FOTO : JAG




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0