22 FEBRUARI 2011 - 72 skoldagar kvar..tills skolavslutning !



Godmorgon! Igår satt jag & räknade hur många skoldagar vi har kvar till skolavslutningen. Jag räknade inte med lov/andra lediga dagar eller helger. Och idag är det 72 dagar kvar (Y) Egentligen så är det inte alls lång tid kvar om man tänker efter?

Så jag tycker det är ganska kul :) Längtar verkligen super mycket till sommarlovet. Då vet jag att allt jobb är färdigt,alla prov & nationella. Att jag bara kan koppla av & vila mig ett par månader. Innan jag börjar gymnasiet & ett ännu större allvar börjar.

I alla fall så är det tisdag idag. Och det är inte direkt min favvo dag på skolans schema kan jag ju säga. Idrott,träsljöd & teknik direkt efter varandra. Jätte kul?.. eller inte. Men sånt är livet. Önskar bara att man kunde slippa TK & slöjd. Dom ämnena är så tråkiga & jag kommer ändå inte ha användning av dom sen i livet :s Jag kommer ju inte direkt vilja bli snickare eller hålla på med elektronik & sånt tråkigt.

Fast vad tycker ni? Ska man ha olika ämnen i skolan? Eller kan inte bara alla elever själva välja vad dom vill läsa & vad man behöver kunna för det gymnasium man väljer?



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0