19/2 - 10 [Sanningen om godis]



Visst tycker alla att godis är gott? Ja, det är det men har ni någonsin tänkt på att det inte är bra att äta det? Varför inte bara ta någon utav era favorit frukter istället? Jag brukar alltid ta ett äpple ifall jag blir sugen på godis. För jag tänker på hälsan & det borde alla göra. Och nu menar jag inte att alla ska sluta äta godis helt & hållet för man kan jue ta lite godis/kakor någongång ibland :) Men inte ofta! Varför? Jo för godis är igentligen bara kemikalier. Det finns sötningsmedel & sånt i det. Och om man ska vara helt ärlig det enda man gör när man äter godis är att: Förstöra sina tänder & man blir lätt överviktig ifall man inte rör på sig varje dag normalt som man ska göra. Och varför är då tex ett äpple mycket bättre en godis? Jo för att det är mycket nyttigare. Man blir friskare. Mår bättre. Och det är mycket godare enligt mig. Men nästa gång ni tar en godis påse elr äter godis tänk på att det finns mycket godare saker & äta som frukt! :D

Hoppas ni har det bra ! (y)







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0