28/7 - 10 [Ölands djurpark DEL 1]



Hejsan! Igår så hängde jag med min storebror Mario & Emina,Liam till Ölands djurpark. Vi var där med några utv Eminas släkt också! :] Och det var en jätte rolig dag. Jag fotade jätte mycket & fick låna Eminas & Marios stora objektiv så att jag kunde få bilder på nära håll. Och jag fick ett par bilder som jag är hyffsat nöjd med (y) Och nöjesparken är var också grymt rolig. Vi spelade lie men jag vann ingenting x'd Det var tråkigt. Men man kan inte alltid vinna. Grattis till Emina & Mario som vann sina apor ;) Jag fiskade iallafall ankor & fick åtminstone ett snöre som minne av Ölands djurpark år 2010! Och vi badade även. Men det var kallt så jag solade hellre ! x'd Och sen så åt jag köttbullar med mos & lite cola & ett gott päron! :] Efter det när klockan var halv 6 kanske ? Så åkte vi till en till som Emina kände. Och dom hade fått en liten söt bebis, och den var jätte gullig. Lille Liam sa : beba,beba hela tiden, haha! Sen vid 9 tiden så åkte vi tbx hem till Vetlanda. När jag sen kom hem så gick jag & la mig. Så det var ungefär nästan hela dagen som jag skrivit :]

Så här kommer nu lite bilder, fler kommer senare..

En orm som jag tyckte var ganska lång x]


söta små undulater.. har 2 stycken hemma :)




Flamingos, dom har väldigt långa ben O.O


Tror dom heter gulpannad amazon, en amazon (papegoja) är det iallafall! ^^


Grå Jako, världens sötaste papegoja..


En ara, vad den sortens ara heter kommer jag inte ihåg. Vackra är dom iallafall! Tråkigt nog blev det ingen bra bild :/


Att fota getterna var det svåraste att fota.. dom stog ALDRIG stilla.


Och så fanns det även 2 björnar! (dock är detta bara en bild på den ena)


Svarthuvad dvärgpapegoja, underbara små papegojor som jag älskar..


Rosenhuvad dvärgpapegoja , en sån här har jag hemma! :] Gullungen Kico..


Nymfparakit(Nymfkakadua) 3 sånna här har jag hemma..


Det var DEL 1 utav bilderna som jag tänkt visa. Flera utav bilderna kommer jag nog visa senare! ^^ Vad tycker ni om bilderna? Vilket djur är coolast,finast eller sötast?



Kommentarer
Postat av: issa

sv; Jo det är bara bra och det rullar på som vanligt :)

Jag har inte gjort så mke men just nu är jag på Öland tills på söndag och det är nice :) (Y)

Annars har jag väl slappat, vatt med kompisar, solat och badat :D

Hur är det med dig då ? :)

Och vad har du gjort än så länge ? :D

2010-07-28 @ 11:33:56
URL: http://iiissaanderson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0