1/5 - 10 [Spanska]



Eftersom att vi har prov nästa vecka på torsdag så är det nog bäst att börja öva ifall man vill ha VG x'd Och det vill jag så.

1. Vad ska du göra imorgon?
Qué vas a hacer manana?

2. Jag vet inte. Kanske ska jag gå på bio med mina kompisar.
No se. Quizas voy a ir al cine con mis amigos.

3. Juan ska hälsa på farfar.
Juan va a visitar el abuelo.

4. Mina systrar ska plugga.
Mis hermanas van a estudiar.

5. På söndag ska jag sjunga i en grupp.
El domingo voy a cantar en un grupo.

6. Vad trevligt. Vi ska spela fotboll.
Qué bueno. Vamos a jugar fútbol.

Finns fler sånna men orkar inte skriva upp alla..

Ha en trevlig lördag ! :)





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0