12 APRIL 2011 - Eftersom att inpsirationen är på noll.



Denna tisdagen är över & jag är glad för det. Imorse var jag inte speciellt pepp över skoldagen, men som tur är gick det ju rätt okej & inte alltför segt. I alla fall så lämnade jag in min So uppsats till Atle. Har kommit en bit på slöjden (gör en låda, som ska vara lite mer avancerad, ungefär?), vi är färdiga när det gåller teknik uppgiften (grupper). Och nu håller jag på med mitt trådspel. Vad mer finns att säga?

Har även pluggat till NO läxan imorgon.. 30 min för att vara exakt. Ska plugga lite senare nu idag (innan läggdags).

Juste ! Imorgon är det Nationella i Engelska & vi ska skriva en engelska uppsats på typ 1 timma ? Snacka om att vara stressad till tuuusen :o Gud & jag kommer vara tvungen att checka min stavning. Sånt här är skit jobbigt. Ifall jag har lite tid på mig, får jag panik & hinner knappt någonting. Eller nej, men jag skriver kortfattat & då blir det inte riktigt super. Fast vi får se. Gör mitt bästa ^^, Det är det som räknas..


FOTO : JAG ©



På tal om allt & ingenting, har äntligen lärare (i ett ämne som jag har) förstått att jag har det lite jobbigt med det vi håller på med, & har fått hjälp idag. Vilket gör att jag börjar förstå mer.. Dock fortfarande lite osäker. Men det ordnar sig nog. Dock hatar jag att det känns så dåligt i det ämnet nu :( Jag som slet som bara den i Vetlanda & sedan kom man hit & allt började åt skogen.. Fattar nada, och dem går inte igenom på tavlan varje gång vi börjar en lektion. Det gjorde vi ALLTID i min gamla skola. Så man lärde sig ju det man ska kunna för G lätt. Sedan var det bara att göra talen hemma (de som tänkte smart ;D*skojar*) och kunde ta med sig & göra VG-MVG i skolan & på så sätt få hjälp med det. Jag fick som högst på det sista provet där (Vetlanda) VG+ på matte provet. Fattar ni? Jag var såååå j'vla glad, att från att ha IG hela min skolgång, 1-7 till att utvecklas & få VG+ första terminen i 9:an. Jag kämpade verkligen & sket i vad alla andra sa.

Men när jag kom hit till Skövde, förändrades allt. Dem lär inte ut ALLS på samma sätt, går inte igenom mycket av godkänd uppgifterna, jag har ingen chans att ens komma i närheten av VG-MVG uppgifterna pga att det är svårt med bara G O.o Vilket gör mig jätte ledsen & pressad. Känner mig misslyckad hela tiden.. OCH nervös till nationella matte. Och det kvittar om jag ber om hjälp. De måste hjälpa de andra också & man är bara en i mängden..

Jag vill inte sänka mig i allt som jag kämpade för :'( Jag var för sjutton nära ett VG på matten,MVG på svenskan & engelskan. Medans nu : Kan jag sänka mig i både det ena & det andra ?

Jag kanske överdriver för mycket,oroar mig för mycket. Fast det är såhär & JAG HATAR DET! Åsa var den bästa matteläraren,Ingela var den bästa So läraren, Anna-Lena var den bästa svensk-engelska läraren. Och visst jag hade svårt med saker där med, fast det gick framåt på det också, & jag kände mig ganska nöjd ändå. Nu känns det som att allt sjunker. Vill bara sätta mig mer & stänga av allt. Suck, jag tycker detta är extremt jobbigt alltihop.
Är så rädd att allt det här ska påverka mina betyg negativt.. Fan,Fan,Fan






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0