17 AUGUSTI 2011 - Bildbehandling + Gratis redigering



Någonsin fotat en varm eller regning sommardag, fått en hel del bra bilder. Men, sedan kommer du hem och lägger upp dem på datorn. Vad händer? Bilderna kanske ser tråkiga ut eller inte har den lystern som i verkligheten.

Detta kan du fixa på nolltid om du har photoshop eller något annat bildbehandlings program. Ifall du inte har det kan jag varm rekomendera denna sida: "http://pixlr.com/editor/"

Jag tycker att det är en utav dem bästa sidorna du kan använda ifall du inte har någon annanstans att redigera dina bilder. Kom ihåg, sök alltid på internet och leta reda på det du behöver. En bra idé om du inte vill/orkar fråga någon.

Här är ett exempel på hur jag brukar redigera mina bilder :)

Original


FOTOGRAF: AJKA REDZIC ©

Redigerad


Ser ni vilken skillnad det blir? Bilden får mycket mer ljus och liv och det går alltid att göra en tråkig bild, livlig! Photoshop är ett fantastiskt verktyg och jag brukar använda det nästan varje gång, beroende på hur jag vill ha bilden eller inte.

Några frågor? Skicka iväg en kommentar och du får ett svar så snabbt jag kan.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0