26 AUGUSTI 2011 - Svenska lektion (Fjärde dagen i gymnasiet)



TJENA! Just nu har vi svenska, och jag sitter vid ett bord tillsammans med tre andra personer i min klass. Vi fick en uppgift att skriva klart slutet på en berättelse och jag blev redan klar igår. Har därför inget att göra, och ingen lärare hos oss heller. Våran mentor Joakim är nämligen pappa ledig. Och på gymnasiet finns det inga vikarier, utan då är det eget ansvar som gäller. Det är grymt, och vad som är ännu grymmare är att vi fått en bärbar dator av skolan. Fränt, kanske lite krångel men det blir nog bättre med tiden.

I helgen är det matfestival, och imorgon ska jag dit med familjen. Har aldrig varit där, fast hoppas det blir kul.

Hur trivs jag i gymnasiet?
Det är okej, har bara gått fyra dagar. Och dessa dagar har varit förvirrande,roliga & jag har träffat många nya människor. Har en som jag är mer kompis med i min klass, Hon heter Hanna, och vi är ganska lika varandra i vissa saker. Det bästa med henne är att hon vågar bjuda på sig själv, och jag som är blyg ibland öppnar mig ganska lätt för henne. Redan från första dagen när vi började prata, var det som att vi hade känt varandra i flera år.

Vad tänker jag om framtiden? Jag vet faktiskt inte vad jag ska göra. Det blir nog att gå gymnasiet, och sedan får jag se. Jag har en hemlig dröm jag vill göra, dock är det ganska komplicerat. Och det hela beror på om jag har tur eller inte. Det är som sagt en annorlunda dröm. Men jag tänker inte ge upp, och struntar i vad andra tycker eller tänker. Det är mitt liv & jag väljer vad jag ska bli.

Drömstad/land? Jag funderar starkt på att flytta till USA, eller tyskland. Hur snart det blir i framtiden får vi se. Om inte min dröm går i uppfyllelse hur mycket jag än försöker, kommer jag nog flytta senare i livet. Just nu är det detta som gäller, sedan får vi se vad livet bjuder på.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0